Kamis, 02 Mei 2013

* AIR MATA IBU *

Nak... 
Aku tau aku bukanlah ibu yg dapat kau sebut baik 
Bertahun2 aku tak ada untk sehat dan sakitmu 
Begitu lama waktu dan keadaan memisahkan kita 
Hingga kini kau benci mama 
Nak... 
Mungkin aku tak pantas kau teladani 
Dan tidak pula kau jadikanku panutanmu 
Tapi taukah kau nak ? 
Di negri orang sana aku brjuang bercucur keringat demi engkau 
Dan taukah nak ? 
Tiada waktu sdetik pun tanpa aku mengingat dan mencintaimu 
Nak... 
Sebenci itukah kau padaku 
Maafkan aku 
Namun kau benar2 belum mengerti tentang alur hidup kita ini 
Nak... 
Aku tak akan memaksamu untk kembali kepangkuanku 
Tp melihatmu sehat dan bhagia pun aku senang 
Jika tak lg ada senyummu untku aku terima 
Tp tersenyumlah pada mereka nak 
Karna ramah tamah dan senyuman itu ibadah 
Nak... 
Melihatmu seperti itu padaku 
Aku benar2 tak sanggup ada di sini 
Aku merasa tak berarti 
Nak... 
Jika kelak aku pergi tinggalkanmu lg 
Maafkan mama nak 
Itu semua demi kamu 
Jika kau tak lg butuhkan kasihku nak 
Biarkan aku berikan tenaga untk biaya masa depanmu 
Nak... 
Kamu tau ? 
Tetesan air mataku menjadi teman jemari meniti kata2 ini 
Aku tak lg mengerti 
Tp aku tau semuanya telah berlalu 
Tak mungkin ku kembalikan waktu 
Nak... 
Baik2 sayang 
Cepat sembuh sayang 
Walau hanya dua tahun bayimu aku mengurusmu 
Tp kasihku sepanjang masa padamu 
Nak... 
Maafkan Mama... 
Aku sayang padamu 

Thanks 
Lia Hermawati Chandra

Tidak ada komentar:

Posting Komentar